Müşterilerin Finansal Sağlığını Koruyan ve Sisteme Dahil Eden Ürün ve Hizmetler

Müşterilerin finansal sağlıklarını korumak, Garanti BBVA’nın önem verdiği, yeni fikirler, projeler ve girişimlerle sürekli kendini geliştirmek üzere çalıştığı önemli bir konu.

Dünya Bankası’nın Küresel Finansal Sisteme Dahil Etme verilerine göre dünyadaki 2 milyar insanın finans kurumları tarafından sunulan finansal hizmetlere erişimi yok. Bu nedenle Garanti BBVA, Türkiye’de finansal hizmetlere erişimi geliştirmeye yönelik olarak çalışmalar yapıyor. Yetişkin nüfusun %43’ünün bu erişimden yoksun olduğu Türkiye’de Garanti BBVA , müşterilerinin kendi finansal durumları hakkında bilgilenmelerini ve mali durumları üzerinde tam bir kontrole sahip olmalarını sağlıyor. Segment yaklaşımıyla finansal planlama konusunda danışmanlık ve rehberlik sunarken mevduattan emekliliğe kadar farklı ihtiyaçlarına göre müşterilerine çözümler sağlıyor.

Garanti BBVA, müşterilerini daha dengeli bir bütçe yönetimi için yönlendiriyor ve finansal planlama hizmetleri ile ‘NET Hesap’ gibi tasarrufu teşvik eden ürünler sunarak hayatlarına olumlu katkıda bulunmayı hedefliyor.

Sorumlu bankacılık yaklaşımıyla Garanti BBVA, ürün ve hizmetlerin avantajlarını ve olası risklerini de paylaşıyor. Bu kapsamda, tüm satış ve pazarlama faaliyetlerinde müşterileriyle şeffaf bir iletişim kuruyor ve ihtiyaç duydukları tüm bilgileri açık ve kolay anlaşılır bir biçimde aktarıyor. Uygulanabilir çözümler sunuyor ve güvene dayalı uzun soluklu ve sürdürülebilir ilişkiler kurmayı hedefliyor.

  • 2018 Faaliyetleri

    Müşterilerin finansal sağlıklarını koruma ve onları sisteme dahil etme çalışmalarına ışık tutması amacıyla 2018 yılında üç keşif araştırması gerçekleştirildi. Bunlardan ilki müşterilerin para yönetimlerinde ve kişisel hedeflerine ulaşmalarında kolaylık sağlamak için geliştirilen yeni bir servisin prensiplerinin ve tasarımının şekillenmesini amaçlayan araştırma oldu. Bir diğer araştırma ise müşterilerin ev alma süreçlerinde içinden geçtikleri duygu durumlarının ve karar vermek için değerlendirdikleri finansal faktörlerin neler olduğunun tespit etmeyi amaçlayan Konut Kredisi araştırması idi. Son olarak, insanların parayla olan ilişkilerine ve evrensel kavramları değerlendirirken paralarını nasıl idare ettiklerine dair fikir sahibi olmayı hedefleyen Finansal Sağlık araştırması da yine bu alandaki ihtiyaçları anlamak üzere yapılan çalışmalardan biriydi.

    Garanti BBVA’nın müşterilerinin mali durumlarını yönetmelerine destek olmaya ve Türkiye’de finansal hizmetlere erişimi geliştirmeye yönelik 18 ürün ve hizmeti var. Bu başlık altında yer alan ve farklı gruplarda sınıflandırılabilecek ürün ve hizmetler kapsamında Garanti BBVA’nın yaptıkları şöyle sıralanıyor:

    • Banka’yla hesap ilişkisi olmayan kişilere yönelik şube, Paramatik ve mobil bankacılık uygulaması üzerinden gerçekleştirilebilen fatura ödeme, para çekme/para yatırma/ para transferi gibi işlemler sunuyor.
    • Ayrıca altınların şubeler ve altın hizmet noktası kuyumcular vasıtasıyla gram üzerinden hesaba yatırılması gibi yollarla kadınların biriktirdikleri altınları kredi ve mevduat hesapları için kullanmalarını mümkün kılıyor.
    • Sektörde bir ilk olan NET Tasarruf Hesabıyla 400 bin müşterisinin birikim alışkanlığı edinmesine aracı oluyor. Garanti BBVA ayrıca Türk vatandaşlarını tasarrufa yönlendiren devlet

    destekli Çeyiz Hesabı ve Konut Hesabı ürünlerini müşterilerinin hizmetine sunuyor.

    • Garanti BBVA Staj, Bonus Genç ve Emekli Bankacılığı Programı gibi her yaştan müşteriye yönelik olarak segmente özgü programlar ve ürünler sunuyor.
    • Engelli Dostu Bankacılık ile engelli müşterilerin şube ve Paramatiklerden hizmet alabilmesini kolaylaştıran ve hem fiziksel hem de finansal özgürlüklerine katkıda bulunan çalışmalar yürütüyor. Garanti BBVA’nın, engelli müşterilere daha iyi hizmet sunmak için geliştirdiği web-tabanlı İşaret Dili eğitimini 2018 yılı sonunda on binden fazla çalışan tamamladı. Görevli

    çalışanların %65’ine karşılık gelen bu rakamla Garanti BBVA bu opsiyonel eğitimde elde edilen sonuçtan memnuniyet duyuyor. 2018 yılında Garanti BBVA 5.210 adet engelli dostu Paramatik ile hizmet sundu. Bu rakam 2017 yılına kıyasla %36 oranında bir artışa işaret ediyor. Görme engelli müşteriler için Paramatiklerin erişilebilirliği artırılarak kredi kartı borç ödemelerinin görme engelliler için hazırlanan menüden yapılabilmesi sağlandı.

    2018’de de Garanti BBVA, tüm iletişimleri “Şeffaf, Açık ve Sorumlu Bankacılık” ilkeleri çerçevesinde belirledi ve bu ilkeleri yaygınlaştırmak için yaptığı çalışmalara yenilerini ekledi. Bu kapsamda, bireysel ihtiyaç kredisi, taşıt kredisi ve kredili mevduat hesabı sözleşmeleri daha sade ve anlaşılır hale getirilerek uygulamaya alındı. Kredi kartı ve kredi ürünleriyle ilgili önemli bilgilerin özet halde paylaşıldığı “Ürün Özet Dokümanları” tasarlandı. Tüm çalışanlar, müşterilerle merkezi ve yüz yüze iletişimlerde gerekli bilgilerin tamamını anlaşılır bir şekilde verebilmelerine destek olmak amacıyla hazırlanan eğitim videolarını izledi.

    Müşteri ve sektör talepleri baz alınarak güncellenen Garanti BBVA İskonto (Tedarikçi Finansmanı Sistemi) ürünüyle Garanti BBVA, sektörün öncü bankası konumunda olmaya devam ediyor. 2018 yılı içerisinde yeni fonksiyonları devreye alınan Garanti BBVA İskonto sayesinde daha fazla müşteriye temas ederek, işletme sermayelerini daha da efektif kullanabilmeleri için çözüm sunmayı hedefliyor. Ekstra teminat vermeksizin finansman imkanı sunan iskonto ürünleriyle birlikte müşterilerin nakit akışlarına katkıda bulunmaya devam ediyor ve kısa dönemdeki finansman ihtiyaçlarını karşılıyor.

    Doğrudan Tahsilat Sistemi ürünüyle müşterilerin ticari faaliyetlerini sağlıklı finansallarla birlikte sürdürmesine katkıda bulunuyor.

     

  • Öngörüler

    Garanti BBVA, müşterilerini kendileri için saha sağlıklı finansal kararlar vermeleri için cesaretlendirmek ve desteklemek amacıyla akıllı çözümler geliştirmeye devam edecek. Bu kapsamda, benimsediği çevik iş yapış biçimine de uygun olarak, daha deneysel metotlar uygulamayı ve çözümlerini daha interaktif bir şekilde müşterilerle test edip hayata geçirmeyi de planlıyor. Önümüzdeki yıllarda engelli dostu Paramatik ve şube ağının genişletilmesi gibi farklı çözümlerle herhangi bir bankanın müşterisi olmayan ve bankacılık hizmetlerine yeterli erişimi olmayan kişilerin finansal hizmetlere daha yüksek bir oranda ulaşmalarını sağlayan hizmetler sunmaya devam edecek.

    Garanti BBVA’nın müşterilere karşı her zaman “şeffaf”, “açık” ve “sorumlu” bir yaklaşım biçimi benimseyen ilkesi, müşteri deneyimini iyileştirme ve bilinçli kararlar vermelerine yardımcı olma stratejisinin temel bir unsuru olarak kalacak.

Sözleşme

lorem klsdjlk sajdk ajsdkjskdjıoqw dqwuda sd lsdidss uds mdsudusuadahskasjh dsajdhajskhd kjasdhjkashdjk asjdhaskjkhd as

lorem klsdjlk sajdk ajsdkjskdjıoqw dqwuda sd lsdidss uds mdsudusuadahskasjh dsajdhajskhd kjasdhjkashdjk asjdhaskjkhd as

lorem klsdjlk sajdk ajsdkjskdjıoqw dqwuda sd lsdidss uds mdsudusuadahskasjh dsajdhajskhd kjasdhjkashdjk asjdhaskjkhd as

Sözleşme

lorem klsdjlk sajdk ajsdkjskdjıoqw dqwuda sd lsdidss uds mdsudusuadahskasjh dsajdhajskhd kjasdhjkashdjk asjdhaskjkhd as

lorem klsdjlk sajdk ajsdkjskdjıoqw dqwuda sd lsdidss uds mdsudusuadahskasjh dsajdhajskhd kjasdhjkashdjk asjdhaskjkhd as

lorem klsdjlk sajdk ajsdkjskdjıoqw dqwuda sd lsdidss uds mdsudusuadahskasjh dsajdhajskhd kjasdhjkashdjk asjdhaskjkhd as